Działania marketingowe przy promocji eventu

Organizując jakieś wydarzenie musimy dokładnie określić rodzaj imprezy, grupę docelową oraz określić jakimi źródłami dotrzeć do uczestników. Zazwyczaj najlepszym sposobem jest Internet. Najważniejszym punktem poza samą organizacją są działania promocyjne.

Moc Internetu

Każdy event powinien być zbiorowym przeżyciem bo to umacnia i ugruntowuje emocje uczestników. W sieci możemy przekazywać opis imprezy, wrzucić dźwięki i filmiki, które zainteresują większą grupę a także ułatwić sobie komunikację. Ważnym elementem będzie także dzielenie się obserwacjami i odczuciami między sobą oraz z innymi uczestnikami wydarzenia.

Według najnowszych badań tylko w Internecie użytkownicy reagują natychmiast na przekaz, informację za pomocą impulsów, które skłonią ich do rejestracji z bazie danego eventu, zamówienia newslettera, wysłania zamówienia, wyrażenia chęci uczestnictwa w imprezie.

Coraz więcej ludzi wchodzi na różne portale społecznościowe nie tylko po to, aby rozmawiać z przyjaciółmi i rodziną a także po to, żeby sprawdzić co ciekawego dzieje się w okolicy i z tego skorzystać.

Zaproszenie na event

Praktycznie każdy serwis społecznościowy ma opcję stworzenia wydarzenia i zaproszenia na niego zainteresowane osoby.

Korzystając z jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych jesteśmy w stanie stworzyć wydarzenie i je dokładnie rozpisać. Warto dodać dokładne informacje czyli kiedy i gdzie się rozpoczyna, o której się kończy, umieścić logo zaangażowanych firm, zdjęcia, filmy, mapy i dużo więcej innych informacji, które przyciągną rzeszę użytkowników.

Imprezy cykliczne

Jeśli nasze wydarzenie organizowane jest cyklicznie należy utworzyć jego Fanpage. To będzie miejsce przeznaczone dla internautów, którzy skorzystali z naszej oferty by mogły wymieniać się poglądami i spostrzeżeniami z organizatorami a także zresztą użytkowników. Z tej strony dowiedzą się (i przypomną sobie) kiedy będzie się odbywać kolejna edycja imprezy a organizatorzy będą mogli przeprowadzić na niej konkursy, sondy, ankiety na których nagrodą mogą być gadżety z logo imprezy lub sponsorów czy darmowe wejściówki. Gdy termin wydarzenia będzie się zbliżał warto podsycać zainteresowanie dodając kolejne informacje dotyczącej spraw organizacyjnych. Warto wiedzieć, że na Facebook’u można relacjonować całą imprezę czyli przez cały czas dodawać wpisy, zdjęcia, filmiki a także oznaczać na nich uczestników, odpowiadać na komentarze.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *