Promowanie wydarzenia na Facebooku

W naszej współczesności i dobie wysokiej technologii ciężko przebić się na rynku marketingowym,  bo trzeba być cały czas na bieżąco, śledzić trendy i popularność kolejnych portali społecznościowych. Organizując jakieś wydarzenie warto jednak skupić się na Facebooku, który od kilku lat bije rekordy uznania i powodzenia bo specjalizuje się on w promowaniu wydarzeń na swojej stronie.

Facebook Ads jest to dział marketingowy czyli specjalizuje się w promocji i reklamach różnych wydarzeń a także produktów.

W celu wypróbowania możliwości tego portalu zaplanowano rozreklamowanie imprezy klubowej w stylu typowej amerykańskiej domówki.

Okazało się, że reklamę wyświetlano dopasowując ją do poszczególnych użytkowników co skutkowało sukcesem czyli dużą popularnością imprezy i jednoczesnym małym nakładzie finansowym na promocję.

Każde tysiąc wyświetleń kosztowało około 6 groszy a kliknięcie w reklamę około 21 groszy. Cała kampania była zoptymalizowana tak, że dotarła do ponad połowy grupy docelowej klienta co jest świetnym wynikiem. Taki rodzaj działań promocyjnych doprowadził do tego, że na Amerykańskiej Domówce bawiło się ponad 1200 osób.

Jak można wykorzystać Facebook Ads?

Ważne było skoncentrowanie się na dostępności i bezpośredniości w stosowaniu reklamy imprezy a przy okazji promowaniu strony internetowej firmy, która organizuje wydarzenie. To może zachęcić wiele osób do zainteresowania się czym się zajmuje i wejścia na jej stronę, co zazwyczaj przyciąga kolejnych klientów.

Seria treści ukierunkowanych do naszej grupy musi być dobrze opracowana. W podanym przypadku była to treść spersonalizowana o charakterze amerykańskiej domówki jaką znamy z filmów zza oceanu.

Każde z planowanych działań powinno być oparte na wsparciu Facebook Ads aby spopularyzować wydarzenie i co za tym idzie pozyskać większą liczbę gości.

Reklamy wydarzeń na tym portalu są potraktowane w wyjątkowy sposób, otóż użytkownicy widzą nie tylko teksty i zdjęcia związane z promowanym wydarzeniem ale mogą od razu wyrazić chęć uczestnictwa w niej lub chociażby zainteresowanie za pomocą kliknięcia przycisku widocznego pod grafiką aby natychmiast zapisać się na listę chętnych.

Wykorzystanie tych kilku tricków zapewni sukces frekwencyjny na naszej imprezie. Warto przekonać się do mediów społecznościowych ponieważ mają one największą siłę oddziaływania na masę użytkowników z całego świata.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *