Sprawne narzędzie PR czyli event

Jeśli kreujemy nową lub starą markę na nową najważniejszym narzędziem stają się działania z zakresu public relations. Samo istnienie firmy nie jest wystarczające, aby była ona rozpoznawalna, istniała w mediach i co za tym idzie wrosła w świadomość opinii publicznej. Istotne jest ciągłe utrzymywanie zainteresowania marką i wypracowanie pozytywnych skojarzeń z nią związanych. Jednym z narzędzi do tego służących są eventy.

Strategia komunikacji

Wydarzenia lub inaczej nazywane eventy są najczęściej używanymi sposobami na kreowanie wizerunku firmy przez korporacje. Jeśli są odpowiednio zaplanowane dają dużo lepsze efekty niż tradycyjne działania reklamowe. Dokumentacja filmowa eventów stanowi uzupełnienie materiałów informacyjnych, które są przekazywane mediom. Ciekawe wydarzenie na pewno będzie odnotowane przez opinię publiczną.

Event powinien być zorganizowany, aby uwydatnić ranę wydarzenia związanego z działalnością przedsiębiorstwa. Służy on także do integracji pracowników i budowaniu komunikacji wewnętrznej. Powodem dla, którego należy rozważyć ich organizację może być zmiana tożsamości firmy, wprowadzenie nowego produktu lub usługi na rynek, otwarcie nowej filii albo ważny jubileusz.

Rodzaje imprez marketingowych

Najczęściej organizowanymi eventami tematycznymi są: wydarzenia biznesowe. Jest to rodzaj imprezy skierowanej do profesjonalistów z jakiejś branży, które poprawią ich wzajemną komunikację. Dokumentacja z takiego wydarzenia przydaje się w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy i może być umieszczana na stronie internetowej firmy czy jej fanpage’u.

Wydarzenia społeczne, które są realizowane przez władze publiczne, partyjne służą do dotarcia do całej społeczności w okolicy. Promują działalność danej instytucji i umożliwiają bezpośredni kontakt.

Wydarzenia specjalne będące imprezami marketingowymi stają się narzędziem do komunikacji z klientami. Wywołują rozgłos wokół firmy a jej dokumentacja popularyzowana w mediach będzie jeszcze bardziej potęgować efekt rozgłosu.

Wydarzenia motywacyjne są wydarzeniami o charakterze zachęcającym, stosowanym przez pracodawców jako sprawne narzędzie służące do motywacji pracowników, współpracowników, dealerów i hurtowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *