Mimo popularności event marketingu na całym świecie, w Polsce nadal jest to niewykorzystany potencjał polegający na zaplanowaniu i wykonaniu tego planu na podstawie kilku imprez. Można myśleć, że event marketing ma przed sobą ciekawą przyszłość bo zajmie on miejsce reklamy czy public relations w branży. Jest to pewne wyzwanie ale daje dużo możliwości wykazania się w tej dziedzinie.
Na czym polega niedocenianie eventów w Polsce?
Problemem może być niski poziom świadomości i wiary w to, czego można dokonać za pomocą organizacji eventu po stronie przedsiębiorstw. Klienci nie za bardzo chcą uświadomić sobie, że event marketing może z powodzeniem zastąpić inne, tradycyjne już formy reklamy. Zleceniodawcy organizując imprezę nie planują jej w bardziej ogólnym czy też szerszym kontekście. Nie chcą robić wokół niego nadbudowy w postaci strategii reklamowej więc impreza staje się jednorazowa a nie powinna być tylko dodatkiem do całej działalności marketingowej firmy. Osoba realizująca taki projekt widzi w nim tylko nadprogramowe zadanie do wykonania a to zły sposób myślenia. Niestety w Polsce nadal nie mamy wiedzy na temat event marketingu, jest to młoda dziedzina więc traktuje się ją jako przejściowa tendencja mimo tego, że jest tak popularna na całym świecie.
Kreatywność i finanse
Podjęcie decyzji o organizacji eventu wymaga pewnych nakładów finansowych i sporej fantazji opartej na wiedzy. Ważne jest także doświadczenie, kreatywność i umiejętności marketingowe. Niestety w polskich warunkach jest to połączenie trudne do osiągnięcia. Stanowi to jakąś barierę jednak trzeba pamiętać, że taka impreza wymaga sporego budżetu, który najprawdopodobniej zwróci się nam w dość krótkim czasie. Ta forma dotarcia do klienta jest dobrym wyborem o ile nie zaczniemy na oszczędzać na całej organizacji bo wykreuje złe skojarzenia z naszą firmą.
Event musi mieć więc ze sobą coś więcej niż samo wydarzenie, powinien być elementem całej strategii przedsiębiorstwa, trzeba wiedzieć jak i kiedy możemy go wykorzystać.
Niestety czasami nawet duży budżet nie zagwarantuje nam sukcesu bo pewne elementy nie będą dopracowane do perfekcji.
Każdy poziom komunikacji z klientem musi być zaplanowany, żeby event odniósł sukces a nakłady finansowe poniesione przy jego organizacji zwróciły się z nawiązką.